Beutenaken, dinsdagmiddag 20-8-2013
des middags gingen wij dus tegenover deze boerderij geparkeerd, nog steeds, wederom, tegenover deze boerderij, het wandelpad op, maar nu naar links na het bruggetje.
en wie troffen wij daar? onze buurtjes van de bungalows, degene die in de bungalow zaten waar ik in het voorjaar zat.  Het waren mensen uit Rotterdam met een jochie dat steeds met onze hondjes wou spelen, ik vond het wel een grappig jochie maar M1 ging er telkens van in haar beroepsrol van pedagoge dan wel schooljuf zitten en daar had ze helemaal geen zin in natuurlijk.
Toch mocht M1 even met het jochie en het stokje spelen en kon even lekker zwemmen. Daar krijgt hij altijd energie van, zeker op zo'n stikwarme dag, als je al een heel eind gewandeld hebt.
De koeien hier moeten een geweldig leven hebben, een jong koetje had wel een bijzondere belangstelling voor M2, die natuurlijk op een mini mini koetje lijkt
We wandelen maar eens verder langs het pad aan de voet van de heuvelen
hier konden de hondjes nog even opnieuw wat drinken
En wij deden even verderop hetzelfde op het bankje na het bruggetje, waar we trouwens weer overheen zouden gaan om daarna verder te lopen op het pad zelf want anders waren we op de weg gekomen
mooi he, die engelwortel. En dan gaan we de berg op...
wat'ie daar te zoeken had weet ik niet maar hier stond M2 bijna verticaal tegen de bergwand aan
zo nu en dan kijkt M1 eens even om of ik er nog wel aan kom..
een watertje vol kroos
we hebben flink wat vlierbessen geplukt hier, helaas had ik de stevia thuisgelaten, dus moest ik er limonade met suiker van koken, die erg lekker was trouwens. De aardbeien rechts worden meteen verorberd.
op het pad links kun je wel zien dat je dit alleen in een droge zomer moet lopen, als het nat is in de maand mei, krijgen we het zelfde gedonder als we afgelopen workshop een keer hadden, dus deze route is niet geschikt voor een workshop wandeling in april of mei. Rechts zijn we klaarblijkelijk bij een bankje aangeland of zo, waar onze oogst eens even geinspecteerd wordt. De vlierbessen, twee leuke steentjes die inmiddels hun weg hebben gevonden naar mijn nieuwe tuinaltaar (waarover later meer), en een zakje met heilig zand, gewoon uit de berm gehaald. Het had ook veel energie, Toen we de volgende dag echt gewijd zand zouden halen, bleek al snel dat dit toch van mindere kwaliteit was:-)
Ja, we waren hier duidelijk bij een bankje aangeland, anders zou M2 niet zo braaf zitten op de grond
ik kon niet kiezen tussen de twee foto's:-)
het is duidelijk, we waren bij een bankje aangeland, on the top of the hill

"Monica" had zich nog dichterlijk uitgedrukt bij deze boom, tegenover het bankje, aangegeven als "bankje" op het routekaartje.

"Wanneer gaan we nou weer?" Wel, rechts het dalende en dan weer klimmende pad rechtsaf op dit kruispunt der mooie wandelwegen
met mooie vergezichten rechts
en deze foto heeft "hoofdstuk 3" gehaald, waar de fotobehangetjes op staan.
even artistiek doen met de camera.
we dalen nog steeds, het is niet hetzelfde weggetje als op de heenweg hoor:-)
en dan ben ik verrukt over wat ik meen echte guldenroede te zijn, zeldzaam, en waarom zou het niet in  Zuid Limburg staan, maar helaas pindakaas, ook dit was geen echte guldenroede,  het was helemaal geen guldenroede:-)
we dalen maar eens verder af
en komen uiteindelijk weer op de vlakte waar drie jonge koetjes inmiddels uitgebroken waren en het ene opnieuw weer op M2 afkwam
waar de boer er al snel aankwam om de drie jonge koetjes weer achter het draad te krijgen en wij tevreden over deze topwandelingen huiswaarts keerden.

Make a Free Website with Yola.