DE CUYPERSROUTE, Vrijdag 27 juli 2012

Niet zo lang geleden had ik de ""P" ontdekt op de Wildenborchseweg tussen Lochem en Vorden, en daar moest ik nog verkenningstochten maken, vandaag ging het op het kaartje gezien naar rechts, even oversteken op die Wildenborchseweg:

er stond woest aantrekkelijk groenvoer, foto 1 en 2 voor mijn groene smoothies, te weten wilde postelein en hierboven knopkruid (is gekookt misschien lekkerder), en links: een goedkope vervanger voor dure rode chilipepers, kauw maar eens op zo'n blaadje.... (het is niet perzikkruid, het heeft als er al blommekes aankomen iets wits, heel onaanzienlijk en groeit in drassige grond).  Ik dacht, ik pluk er wel wat van op de terugweg, toen nog niet wetend dat ik er helemaal niet meer langs zou komen.

het werd alsmaar leuker, dacht ik hier nog, toen ik het bordje Stiltegebied zag op dit best mooie zandweggetje.

een uitstekende plek voor een boscirkel, toen ik in het begin van de wandeling nog hoopvol gestemd was over dat ik hier wel vaker heen zou kunnen

Links is het rariteitenkabinet van de natuur weer in beeld en rechts zie je dat we een soortement ventweggetje opgaan.

Na de ventweg komen we bij een eik aan die zich baadt in een gouden zonnegloed, en die eik vraag ik klaarblijkelijk iets over mijn gezondheid omdat op het routekaartje, dat ik dezelfde dag nog maakte "gezondheidseik" staat. Maar ik ben kort van memorie, en alhoewel het gezondheidsprobleem waar ik mee worstelde ietwat verminderd lijkt, hetgeen ook aan de tamme kastanje kan liggen, waarover later meer, ben ik nu, we schrijven 7 augustus, totaal vergeten wat er zich afspeelde tussen die Eik en mij.

Op de hoek aangekomen, nergens een bankje in zicht trouwens, met links en rechts geen echte uitnodigende wandelroutes, blijk ik op de "Cuypersroute" gelopen te hebben, dus oke, dan volgen we die maar eens terug, ik had namelijk een zijweggetje gezien tegenover de ventweg, en was dringend aan een bankje toe.

ook de hazelaar ontbrak hier niet en rechts een typisch Achterhoeks uitzicht, zo teruglopend op die Cuypersroute, op het googlekaartje moet het de boerderij zijn die afgebeeld staat boven de i van gezondheidseik, de tweede i dan:-)

Daar was het bospad al, ook onderdeel van de Cuypersroute. Ik mijmerde hier nog of Cuypers hier misschien veel wandelde, maar nee hoor, de Kranenburgse VVV moet de toeristen bezighouden en blijkt een 10-14 km lange wandeltocht te hebben uitgezet vanaf de kerk in Kranenburg tot nog een of ander gebouw, ontworpen door architect Cuypers. Nou dat bouwsel hieronder was het enige bouwwerk wat ik op deze route ben tegengekomen en ik heb het zelfs niet als bankje gebruikt, het zag er niet uitnodigend uit om daar nou eens verder te gaan met mijn Boek. Heb je belangstelling voor de 10-14 km lange wandelroute? De VVV heeft een pdf beschikbaar gesteld, klik hier

Dan maar eens aankloppen bij meneer  Douglas om een bankje te toveren maar eerst volgt er nog een sparrenbos met hoge energie

vervolgens blijk ik op de Beltenweg te zijn, en steek de straat over

we zijn nog steeds op de Cuypersroute

maar dan opeens zie ik een afslag naar links en kom in een bos waarvan ik weet dat ze er altijd rijkelijk met bankjes strooien

ook al zijn het kleine bospaadjes

kijk, daar zijn we al, zo'n zelf getimmerd bankje. Het zat niet echt lekker en fatsoenlijk schrijven kon ik er ook niet op, dus maar weer verder gewandeld

langs een prachtig graanveld, weer terug naar The Car

deze hieronder heb ik net ook op astrologie.ws gezet , de muziekvideo dan, de laptop is voor als mijn huidige laptop het morgen met Mercurius recht (ik schrijf 7 augustus) het nog niet doet..

Make a Free Website with Yola.