Wildenborchkapel, woensdag 4 december 2013
Ik had een afspraakje met mevrouw Appeltaart, en tegenwoordig ook met mevrouw Appelmoes, want ik geniet momenteel van haar appelmoes met stevia bij de maaltijd, maar enfin, met haar had ik dus een afspraakje, want ze wou zo graag eens een keer de Kapelweg bewandelen. Aangezien we tegenwoordig in one-liners communiceren, want dat gaat sneller, was er een klein misverstand, want ik dacht al, de Kapelweg? Wat is daar nou aan. Dus ik stelde haar voor om bij de parking van de Wildenborch te parkeren, want dan was het wandelweggetje naar de Kapelweg tenminste nog leuk, dacht ik zo.
Daar kwam ze al, en het witte vlokje wat je op de rechterfoto ziet is Jeetwee die als een speer uit de auto schiet. Alsof tíe nooit aan de wandel mag...
Als we naar de Wildenborch wandelen, ontdekken we opeens een pad aan de rechterzijde van het water parallel aan de weg, en gaan daarin, zodat jeetwee niet langer aan de lijn hoeft... Bovendien kende ik het pad nog niet!
Het was bitterkoud! Te koud om er aan te denken flatteus op een foto te komen.
Dan komen we bij de andere ingang van de Wildenborch uit het zicht van de Buitenplaats zelf (het gebouwtje dat hier geplaatst is, zichtbaar op de bovenste foto van deze pagina (rechts).
Dan wandelen we langs de slotgracht en passeren deze boom waar we verder geen aandacht aan besteden, want hier ben ik op bekend terrein, en die boom is eenvoudigweg niet fijn, qua energie.
Dan is daar de kapel, maar die zat toch dicht, dus gingen we eerst even naar links. Het bankje sloegen we over, het was nog VEELS te koud om in de wind stil te gaan zitten.
mevrouw Appelmoes tilt jeetwee hier op zodat hij uit het waterreservoir van deze beuk kan drinken, helaas was ik niet snel genoeg met de camera om die toestand te laten zien. Jeetwee had wel flink dorst en bij het water rechts kon hij niet goed bij.
dan meent''ie weer eens op mollenjacht te moeten gaan. (Ik geloof niet dat hij er ooit al een gevonden heeft hoor, gelukkig maar..)
in de tussentijd waren we bij de kruising met de Kapelweg al lang niet meer de saaie Kapelweg opgegaan, want dat was een misverstand, mevrouw Appelmoes fietst regelmatig over de Kapelweg van Ruurlo naar Zutphen (pff), en ze wou juist het bosweggetje naast de Kapel eens bewandelen.
Aha.
dan beklimmen we het bergje waar men een nieuw bankje had geplaatst met uitzicht in de verte over Den Buitenplaats. Dit keer namen we bankjespauze, het was al weer ietsjes warmer inmiddels.
We gaan maar eens verder, jeetwee zoals gebruikelijk al weer einden vooruit.
Dan besluit ik deze Eik weer eens een Moeilijke Vraag te stellen, wat acuut op de foto moest. Eik zei dat "het wel goed kwam, mijn kind", maar nu is het probleem dat ik niet meer weet wat de Moeilijke Vraag was:-) (Het is al weer een week later dat ik dit schrijf, meer dan een week zelfs...)
Hier moet een Eik even ontdaan worden van enige klimopverstrengeling aldus mevrouw Appelmoes. Bij het weiland besluiten we via de weilandroute terug te gaan en niet via de Wildenborch, opdat meneer jeetwee nog steeds zonder lijn verder kan.
Je ziet het misschien al, de koeien in de wei zagen ons in ieder geval al, tenminste jeetwee trok hun grote belangstelling. Maar ze vonden ons ook wel grappig in de volgende Koeienreportage:
En aldus kwam er een einde aan onze ontmoeting met deze leuke koeien, want ze konden niet verder meelopen.
Daag! Daaahaaaaaag!! Daaaaaaaaahaaaaag!!!
we lopen maar eens verder. Mevrouw Appelmoes bestudeert iets in het weiland.
Nog even de hulstervaring. Ik had het gevoel dat we maar 50 minuten gewandeld hadden maar mevrouw Appelmoes zei dat het wel een uur langer was en gezien de hoeveelheid foto's kon ze daarin wel eens gelijk hebben (ik heb een nieuwe timer besteld) :-) Dan nog wat huishoudelijke zaken:
ik maar denken dat ik katoenen zakjes nodig had (die ik natuurlijk niet heb) om de jeneverbestakjes in te doen voor in bad (want dat zou zo goed zijn, of lekker, of weet ik wat). Welnu, sinaasappelnetjes en uiennetjes voldoen ook, de tip van de dag dus:-) Ik heb er alleen niets van gemerkt, van het speciale jeneverbestakjes bad. Dennentakjes wordt de volgende proef.

En dan de foto rechts:
ja ja, ik heb de potkachel voor elkaar, en, HIJ DOET UT!! Ik had nog 1 Allermooiste kaars in huis, die echter al tien jaar lang Allermooiste kaars in huis is, dus daarmee heb ik het potkacheltje ingewijd. Nu heb ik 600 theelichten die ik niet zo veel meer nodig heb:-))) Eerst maar eens naar de Action om stompkaarsen te halen..

video hieronder is ingestuurd door mevrouw Appelmoes en heeft een erg indrukwekkend slot.

Make a Free Website with Yola.